23 Kasım 2013 Cumartesi

Kebabiye Ve Kebabiyenin Faydaları

Kebabiye-Fructus Cubebae

Hindistan Eriği ve Kuyruklu biber olarakta bilinen Kebabiye tropikal bölgelerde Uzakdoğu ve Güney Asya ülkelerinde yetişmesine rağmen son zamanlarda ülkemizdede Akdeniz ve Ege bölgelerimizde yetiştirilmeye başlamıştır.Karabibere benzeyen kebabiye salkım halinde yetişir,siyah renkte 3-4 mm. büyüklüğünde olup ağacının boyu ise yaklaşık olarak 10-15 metre civarındadır.Mentollü keskin bir tadı vardır.




Özellikle ses kısıklığı,astım,bronşit ve balgam söktürmeye,kalp hastalıklarına,bel soğukluğuna,ferengi hastalığına,idrar yolları hastalıklarına ve kılcal damarların düzenli çalışmasına faydalıdır.

Tane olarak ağızda çiğnenip yutulur,kaynatılıp suyu içilir,öğütülüp bal yada pekmeze karıştırılarak yenilir.Astım hastalarının özellikle andız pekmezine karıştırıp yemeleri daha faydalı olacaktır. 
Kebabiye satın almak için http://lokmanhekimimiz.com/1451/Urunlerimiz/baharatlar-1/Kebabiye-%28Tane%29-100-gr---Cubabe---Piper-Cubeba.aspx

2 yorum:

  1. ilk defa 3-5 tane çiğneyerek yuttum vücudumda hafiflik nefesimde genişlik hissettim idrarımda değişiklik gördüm hernenasıl birşeyse rahatlık gördüm günlük 3 tane çiğnemeye devam edeceğim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok faydalıdır Kemal Bey ciğerlerde kılcal damarları çalıştırır dolayısylada kılcallara bağlı olan bronşları açar

      Sil